Jeste li se borili s prekomjernom težinom? Kako prepoznati je li to više ne pretilost?

Prekomjerna težina i pretilost su znanstveno dokumentirani uzroci povećanog rizika od mnogih bolesti, kao što su dijabetes ili kardiovaskularne bolesti. Međutim, ne znaju svi da dodatni kilogram povećava rizik od raka. Prekomjerna težina i pretilost su drugi najvažniji čimbenik koji povećava rizik od raka odmah nakon pušenja.

Istraživanje potvrđuje povezanost prekomjerne težine i pretilosti s razvojem karcinoma kao što su adenokarcinom jednjaka, želučani karcinom, rak jetre i bubrega. Dodatni kilogrami također povećavaju rizik od razvoja raka debelog crijeva i rektuma, a kod žena postoji rizik od razvoja raka endometrija i raka dojke.

Komplikacije pretilosti

Pretilost je opasna za ljudsko zdravlje i život. To se odnosi i na ocjenu i na njezin tip (ventralni i glacisoralni – femoralni). Prekomjerna masnoća u tijelu ne utječe pozitivno na fizičko i psihičko stanje. Najčešće uzrokuje:

  • poremećaji tolerancije na glukozu, hiperinzulinemiju i post-tip 2 dijabetes melitus,
  • srčani poremećaj (mora opskrbljivati ​​krv većom težinom)
  • arterijska hipertenzija
  • povišeni trigliceridi, LDL kolesterol i smanjeni HDL
  • miażdżycę
  • urat (povećanjem koncentracije mokraćne kiseline u krvi)
  • bol križa
  • oslabljen mehanizam disanja i funkcija pluća, apneja za vrijeme spavanja
  • hormonalni poremećaji (spolni hormoni, glukokortikoidi)
  • povećan rizik od tumora ovisnih o hormonima (rak debelog crijeva i vrat maternice, prostate, debelog crijeva kod muškaraca i žučnog mjehura u žena)
  • žučnog mjehura
  • artritis, koji je uzrokovan stresom na kostima i zglobovima prekomjerno povećane tjelesne težine (osteoartritis), proširenih vena)

Povećan rizik za zdravlje i život zbog mnogih od gore navedenih bolesti uzrokovane su osobito abdominalnom pretilošću. Ovdje višak masnoća ometa funkcioniranje kardiovaskularnog i probavnog sustava. Abdominalna pretilost češća je u muškaraca i žena nakon menopauze. U isto vrijeme, ovu vrstu pretilosti je lakše liječiti s mršavljenja jedan.

gojaznost

Abdominalna pretilost – kako smanjiti masnoću na želucu?

Jedite mudro. Odaberite bijelo meso, meso peradi, zamijenite ulje masnoće, bijeli kruh – cjeloviti kruh. Odustati od pečenih i pohanih jela jer upijaju masnoće. Ne kupujte slane štapiće, orašaste plodove, čips, šipke ili hamburgere. Uključite morsku ribu u prehranu – one sadrže omega-3 kiseline koje snižavaju ukupni kolesterol i povećavaju dobar kolesterol. Jedite 5 puta dnevno, ali ne mnogo. Nećete se osjećati gladni, a tijelo će se naviknuti na cikličku proizvodnju probavnih sokova.

Praksa. Osobe s pretilošću trebale bi, međutim, pažljivo dozirati svoju tjelesnu aktivnost da ne preopterećuju zglobove ili obeshrabriti vježbu. Ako imate kroničnu bolest, npr. Hipertenziju, dijabetes, odredite vrstu aktivnosti kod liječnika. Da bi vježbe stupile na snagu, morate ih sustavno raditi – min. Tri puta tjedno, u iste dane; najmanje 40 minuta, jer tek nakon 30 sati tijelo počinje učinkovito sagorijevati masnoću tijela (najbolje je istovremeno vježbati); intenzivno – u odsutnosti kontraindikacija, otkucaji srca trebaju biti 110-115 / min kada ste 20-40 godina i 100-105 / min na 41-60 godina; ujednačenim tempom koji se može povećati dok napredujete. Najbolje fizičke aktivnosti za osobe s abdominalnom pretilošću su: hodanje, lagani jogging, biciklizam, plivanje, nordijsko hodanje, stepska šetnja, ali vrijedi se kretati u svakoj prilici.

Prevaziđite stres. Držite ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Kada organizirate dan, držite se popisa prioriteta i ne uzimajte previše na sebi. Nađite barem pola sata za sebe svaki dan. Učinite onda ono što vas opušta. Joga, glazba opuštanja, meditacije su naznačene. Vrijedi obaviti jednostavnu vježbu na kraju napornog dana. Sjednite na pod na petama, stavite ruke ispred sebe tako da vam se ruke i prsti prianjaju. Zatvori oči i opusti se. Uzmi zrak i polako ga ispusti. Kada se opustite, razmislite o nečemu ugodnom.

Je li pretilost – kako provjeriti?

Najlakši način je odrediti BMI, indeks tjelesne mase.
BMI određuje količinu tjelesne masti. Da biste izračunali BMI, podijelite tjelesnu masu – izraženu u kilogramima, po kvadratu visine – u metrima.
Primjer – ako težite 65 kg i mjerite 1,70 m, vaš BMI je – 65: (1,70 x 1,70) = 22,4.
 
Oprez! Kalkulator BMI je nepouzdan u trudnica, sportaša, ljudi s velikim mišićnim tkivom, djece koja rastu ili starijih osoba, kojima je teško odrediti rast pravilno.
 
Cijela BMI klasifikacija:

  • manje od 18,5 – težine
  • između 18,5 i 24,9 – ispravna težina
  • 25 – 29,0 – prekomjerna težina
  • 30,0 – 34,9 – pretilost 1. stupnja
  • 35,0 – 39,9 – pretilost drugog stupnja
  • iznad 40 – trećeg stupnja pretilosti, također zvanog div

 
Primjer: visina – 170 cm

  • ispravna težina se kreće od 56,4 do 72 kg,
  • prekomjerna težina – od 72,3 do 86,4,
  • pretilost 1. stupnja – od 86,7 do 100,9 kg
  • pretilost 2. stupnja – od 101,2 do 115,3 kg,
  • pretilost 3. stupnja – ogromna – preko 115,3 kg.
pl cs es fr it nl pt ro sv de hu
Sending
User Rating 4 (1 vote)

Diplomiran nucricionista-dijetetičar iz Sveučilišta u Dubrovniku, kao i licencirani instruktor fitnesa u splitskom športskom klubu. Diplomirao sam na Akademiji i stalno širim svoje znanje na raznim događanjima i tečajevima. Trenutno sam osobni trener u jednoj od dubrovačkih dvorani. Sport je sa mnom od malih nogu, prvo nogomet pa zatim 4 godine treninga snage. Savjetujem na mnogim web stranicama kao urednik i stručnjak za dijetetiku i nadopunu. Strast mi je  sport i novinarstvo. Svakodnevno provodim vrijeme sa svojom obitelji i istražujem spoznaje o sportskim proizvodima, kozmetici i biljnim dodacima.

Leave a comment

Your email address will not be published.


* Checkbox GDPR is required

*

I agree

*


Kolačići koristimo na našoj web stranici.

Potvrdite da prihvaćate naše Pravila o privatnosti. Pravila o privatnosti