Vježbaj bez kretanja, dakle o učincima izometričkog treninga

Izometrički trening

U svijetu sporta nema ništa jednostavnije od isometričkog treninga. Ne trebamo za njega nikakvu opremu niti sportsku odjeću. Možemo se njim baviti na bilo kojem mjestu, u bilo koje doba dana i bilo gdje. Rezultat? Veća izdržljivost i efikasna struktura mišića.

Izometričke vježbe nisu ništa drugo nego samo stezanje mišića bez promjene njihove dužine. U praksi, ideja je trenirati mišiće tijela bez kretanja – otpor koji se daje mišićima dovoljan je za postizanje željenih učinaka.

Primjer.

Naslonimo se rukama nasuprot zidu i stezamo mišiće ramena kao da ih bismo željeli pomaknuti. Ne vršimo uz to nikakav pokret, jer nas zid opire. Sav napor se temelji isključivo na napetosti mišića. Mišići se naizmjenično steže i opušta – u nekoliko serija, svaka od nekoliko ili više ponavljanja.

Spomenuto vježbanje razvija mišiće na ramenima i prsima, ali kroz izometričku gimnastiku možemo obrađivati bilo koji mišić. Izometričke kontrakcije, na kojima se temelji ovaj oblik napora, trajni je element treninga kod profesionalnih sportaša. Osnova su također za rehabilitaciju, suprotstavljaju se posturalnim defektima i donose redukciju bolova tijekom rođenja. Osim toga, daju izuzetne rezultate u izgradnji mišića i oblikovanju
tijela – zahvaljujući njima tijelo postaje snažnije i jako vitko.

Izometrički trening

Izometrički trening i izgradnja mišića

Izometrički trening neće isključiti drugih oblika tjelesne aktivnosti. Suprotno – također se može izvesti kao dio zagrijavanja prije drugog treninga snage ili kao „dodatak” nakon završenog vježbanja. Ispravno izvedeni grčevi čine izgradnju mišića još učinkovitijim i efikasnijim. Jedan izometrički trening može uključivati različite vježbe za jačanje istih mišića. Možemo ga vršiti stojeći, sjedeći ili ležeći. Zatezanje mišića je podržano stiskanjem šake, pokušavanjem suzbijanja ili guranja nečega ili držanja tijela u jednom položaju (npr. stolica).

Takav napor, iako statičan, a ne jako naporan, pomaže realno ojačati mišiće, istovremeno podržavajući njihovu rast. Tijekom vježbanja, treba pamtiti o disanju. Tijekom kontrakcije u prirodnom refleksu se dogodi da zadržimo dah – ovdje ipak napor mora biti podržan redovitim disanjem. Sam trening može biti i kratak. Pojedinačne izometričke kontrakcije bi trebale trajati 3-6 sekundi.

Sending
User Rating 5 (1 vote)

Diplomiran nucricionista-dijetetičar iz Sveučilišta u Dubrovniku, kao i licencirani instruktor fitnesa u splitskom športskom klubu. Diplomirao sam na Akademiji i stalno širim svoje znanje na raznim događanjima i tečajevima. Trenutno sam osobni trener u jednoj od dubrovačkih dvorani. Sport je sa mnom od malih nogu, prvo nogomet pa zatim 4 godine treninga snage. Savjetujem na mnogim web stranicama kao urednik i stručnjak za dijetetiku i nadopunu. Strast mi je  sport i novinarstvo. Svakodnevno provodim vrijeme sa svojom obitelji i istražujem spoznaje o sportskim proizvodima, kozmetici i biljnim dodacima.

Leave a comment

Your email address will not be published.


* Potrebna je suglasnost

*

Prihvatiti

*


Kolačići koristimo na našoj web stranici.

Potvrdite da prihvaćate naše Pravila o privatnosti. Pravila o privatnosti